Sjuk

Japp, jag har blivit sjuk. Jag hatar att vara sjuk. Egentligen trodde jag bara att jag var förkyld men nu har jag insett att jag nog är sjuk ändå. Fan, jag har verkligen inte tid med att var sjuk just nu. Vi har jättemycket i skolan.

Jag blir så irriterad på mig själv för att jag inte kan ta det lugnt med skolan. Jag vet att det egentligen inte gör nåt om jag får dåligt betyg på ett prov men jag vill ha bra betyg jämt, på alla prov. Jag måste lära mig att ta det lugnare för det här funkar inte, jag hinner inte med allt som jag vill hinna med. Det är så mycket som ska på plats i mitt liv, skolan, jobb, vänner, lite hästar och så måste jag ju sova också. Skolan är väl inte det som jag borde prioritera bort men just nu känner jag att jag inte orkar med allt plugg och det viktigaste är att jag mår bra. För att må bra behöver jag tänka på annat än skolan och ha lite roligt. Livet är till för att ha kul och njuta.

Så ikväll tänker jag inte plugga till provet vi har imorgon, jag ska bra ligga i soffan och titta på tv. För om jag kommer i väg till skolan imorgon så får provet gå som det går. Jag har ändå försökt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0